tirsdag 8. mars 2011

Unboxing Nikon D700

Etter 14mnd med speilreflekskamera i DX-format, har jeg endelig kjøpt et kamera i FX-format. FX står for "Full-frame" eller Fullformat på norsk. Det vil si at bildesensoren er større enn det som brukes i forbruker-kameraene. Sjekk denne siden om du vil lese mer om forskjellen på DX og FX-format.

Nikon har per idag tre proffkameraer i tillegg til Nikon D700. Spennet er fra kr. 9000,- til kr. 55.500,-

Kamerahuset til D700 ikke er så annerledes fra mitt første kamera (D90) og det var hovedgrunnen til at valget falt på D700. Jeg skal også innrømme at jeg liker 7-tallet bedre enn 3-tallet :)



3 kommentarer:

  1. Gratulere så masse Juiveriya ;) Det her blir nok en helt annen suveren foto-følelse fremover tenke eg meg. Glede meg t å se hva du produsere ut av denne skjønnheten =D.

    SvarSlett
  2. gratulerer juv, -og nikon burde fryde seg, fine bilder var det også:)

    guri

    SvarSlett
  3. Takk til begge!! Gleder meg veldig til å bruke kameraet :)

    SvarSlett