onsdag 9. mars 2011

Bryllup 2010: Aisha & Nasir

Å være bifotograf i bryllupet til Aisha og Nasir var mitt første fotooppdrag!

Da brukte jeg 50mm f/1.8 og den allsidige 18-200mm f/3.5 (som jeg nå har solgt). Jeg hadde selvfølgelig også med meg blitsen (selvom jeg ikke hadde lært meg å bruke den). Mehndi dagen var på Samfunnshuset på Skedsmo og Baraat dagen på Hira Catering & Selskapslokale på Rælingen. Det fine med Hira er takhøyden. Om du bruker blits og ønsker å få et jevnt lys på motivet ditt har du mine sterkeste anbefalinger til å bounce lyset i taket. (Du må gjerne bounce blitsen på Skedsmo også, men taket er altfor høyt til å kunne spre det jevnt).

Aisha & Nasir sitt album ligger allerede i min Flickr-konto, men her er høydepunktene slik jeg redigerte dem per juni 2010. Her har jeg heller ikke brukt beauty retusj, men dratt ned clarity-spaken i Photoshop CameraRaw for å "softe" ut uttrykket på noen av bildene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar